top of page
Search
  • Writer's picturepoducation now

איך לעזור לעצמכם להיות מראיינים טובים יותר

Updated: Mar 3, 2021



ריאיון הוא תורה שלמה שיש ללמוד אותה והכי טוב ללמוד תוך כדי עשייה. כדאי תמיד להיות קשובים לביקורת. בקשו מהסביבה שלכם לתת לכם משוב על הראיונות שאתם עושים, ונסו לבחור אנשים שיתנו גם ביקורת ולא כאלו שיפרגנו בלבד. הנה ארבעה טיפים שיכולים לסייע:

  1. השתדלו לעשות מפגש מקדים או לפחות שיחת תחקיר. מעבר לכך שתכינו את השיחה היטב ותדעו ששאתם במקום הנכון עם המרואיין הנכון לפודקאסט שלכם, הזמן הזה חשוב להיכרות, כדי שהמרואיין ירגיש נינוח יותר בזמן הקלטת השיחה.

  2. אל תניחו שהמרואיינים מכירים את הפורמט, כלומר שהמדובר בשיחה, דיאלוג, וודאו שהם מבינים את העניין של שאלות ותשובות. הסבירו להם עם מי ועל מה התוכנית ושלחו להם דוגמה טובה מדברים שעשיתם בעבר.

  3. היו הוגנים. בשיחה המקדימה שאלו אם יש נושא שאינם מעוניינים להיכנס אליו. ההוגנות נובעת מהיותכם בני אדם, אבל היא גם חלק בלתי נפרד מהיכולת שלכם לגייס מרואיינים בעתיד.

  4. אל תניחו שהמרואיינים יכולים לספק לכם ראיון נקי ברמה הטכנית. אם הריאיון מתבצע מרחוק בדקו שהם מתראיינים בסביבה שקטה ושיש להם מיקרופון איכותי. ולא פחות חשוב, בדקו שהם יודעים לתפעל את התוכנה שדרכה אתם מקליטים. גם אם לכם זה נראה ממש פשוט - יש המתקשים בטכנולוגיה ועד שיבינו את ההפעלה עלול הזמן שלכם ושלהם לריאיון להיגמר...

8 views0 comments
bottom of page