top of page
Search
  • Writer's picturepoducation now

עצות האורחים מהשקת פודיוקיישן



האנשים שרואים בפודקאסט עולם ומלואו מציעים לכם לפתוח ולהרחיב את ההאזנה והיצירה:

ניב מורגנשטרן (פרסונה): פודקאסט תפס מקום בעולם החינוך בצורות שונות וכל אחד יכול להתאים את אופי השימוש לצרכיו: הסכתים יכולים להיות רקע לפתיחת נושא בכיתה. התלמידים יגיעו אחרי האזנה ויביאו ידע שצברו לפני השיעור מההסכת. הקלטת האודיו יכולה להחליף עבודת חקר כתובה שמחייבת יותר מיומנויות והשקעה, או כחלק מפיתוח מיומנות של מיון וחקר, הצגה של נושא ועוד. מערך הסכתים יכול להחליף קריאה מספרי לימוד, יכול לסייע בלימוד שפות ואף ככלי לרפלקציה אישית ופיתוח של כל תלמיד ותלמיד. ניב מוסיף שאת הפודקאסטים כדאי לתת חזרה לתלמידים להקשבה אבל לא בישיבה בכיתה אלא בתנועה, בהליכה לבית הספר או בשיעור שבו כולם הולכים ומקשיבים.

גבי ארד להב (פודקאסט על סדר היום): האזנה להסכתים מביאה איתה השראה לעולם רחב יותר, לגילוי ביקורתיות לגבי מידע שמופץ בערוצים אחרים, לשמוע שפה במשלב שונה מזה שיש בבית הספר, לקבץ ידע בינתחומי , ללמוד להקשיב, ללכת עם הירידה בקריאה של ספרים בפיצוי של הקשבה לפודקאסטים כי לקהל היעד יותר מהיר וקל להקשיב מלקרוא.

ענבל סטביצקי הוכמן (מורה ונסיינית טכנולוגיה בחינוך) אחרי שיעורים בכיתה במגוון מקצועות, גם ריאליים, השיעור בכיתה שקט ולא משעמום או מחוסר לימוד אלא להיפך - מלימוד מעמיק. שימוש ביצירת פודקאסטים בכיתה הביא את התלמידים לחפש נושאים מגוונים מעבר למה שצפוי, לימד אותם לספר סיפור אחרי חקירה של מספר מקורות מידע והבנה שבכל סיפור יש גיבור שאנחנו מכירים אבל יש עוד הרבה גיבורים שלא התפרסמו והם מסקרנים לא פחות.

15 views0 comments
bottom of page